A Döntőt megkezdő versenyzők

Slavikova, Jolana

Slavikova, Jolana

No. 48

Hangfaj: Mezzoszoprán

Ország: Csehország

Születési idő: 1991. május 11.

Jolana Slavikova mezzoszoprán a drezdai Staatsoperette együttesének tagja, ahol többek között Stázit (Csárdáskirálynő) és Papagenát (A varázsfuvola) énekelte. Jelenleg próbálja Orlovszky herceg szerepét A denevérben, és Suzát a Lengyel esküvőben. Korábban tagja volt a Thüringiai Operastúdiónak, ahol több szerepet is énekelt, többek között Zerlina (Don Giovanni) a Deutsches Nationaltheater Weimarban, Vlasta (Az utas) vagy Clara Schumann (Kuntze: Geliebtes Klärchen) a Theater Altenburg Gerában. A 2017/2018-as évadban a toulouse-i Théâtre du Capitolban Eugene d’Albert Hegyek alján című operájában Pepát, a libereci F. X. Šalda Színházban pedig Puccini Bohémélet című operájában Musettát alakította.

Jolana a Frankfurti Zene- és Előadóművészeti Főiskolában végezte énektanulmányait, Hedwig Fassbender és Klesie Kelly-Moog osztályában. Mesterdiplomáját a Weimari Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerezte, jelenleg Christina Vasileva tanítja. További művészi inspirációt kapott Brigitte Fassbaender, Enza Ferarri, Rudolf Piernay és Helmut Deutsch mesterkurzusain.

Számos díj birtokosa, többek között második lett a Gabriela Beňačková Nemzetközi Operaversenyen 2021-ben, és megkapta a Türingiai Filharmonikusok különdíját is. Díjat nyert a Salzburgi Ünnepi Játékok által a Mozarteumban 2019-ben megrendezett Nemzetközi Nyári Akadémián is.  

Jolana megkapta a Cseh Köztársaság Kulturális Minisztériumának négyéves tanulmányi ösztöndíját, az arteMusica Stiftung és a Giovanni Omodeo Stiftung ösztöndíját is. 2016-ban elnyerte a DAAD kiváló tanulmányi eredményt elért külföldi hallgatóknak járó díját.

Repertoár

Elődöntő

Liszt: Die drei Zigeuner   

Mozart: Ah, scostati!... Smanie implacabili – Dorabella’s recitative and aria from Così fan tutte

R. Strauss: Wie du warst! Wie du bist! – Octavian’s aria from Der Rosenkavalier

Középdöntő

Rossini: Nacqui all’affanno e al pianto... Non più mesta – Angelina’s aria from La Cenerentola

Berlioz: D’amour l’ardente flamme – Marguerite’s aria from La damnation de Faust

Döntő

Bizet: L’amour est un oiseau rebelle – Habanera from Carmen 

Händel: Crude furie degli orridi abissi – Serse’s aria from Serse

Rossini: Una voce poco fa – Rosina’s cavatina from Il barbiere di Siviglia