Az Elődöntőt megkezdő versenyzők

Erdős Róbert

Erdős Róbert

No. 10

Hangfaj: Tenor

Ország: Magyarország

Születési idő: 1995. november 11.

Erdős Róbert zenei tanulmányait szülővárosában, Marosvásárhelyen kezdte a Zeneművészeti Szakközépiskolában. 2014-ben felvételt nyert a budapesti Szent István Király Konzervatóriumba, ahol három évig tanult. 2016-ban megkapta a „Brenton Langbein” Szent István Oratórium Kórus díját. Számos országos énekversenyen nyert díjat (Országos Gregor József Énekverseny, 1. díj; Országos Székely Mihály Énekverseny, 3. díj; IV. Országos Énekverseny, 1. díj).

2017 nyarán a tokaji Crescendo Nyári Akadémia Nemzetközi Mesterkurzusán tanult, és azóta is minden nyáron részt vett a kurzuson. 2017-ben felvételt nyert a budapesti Zeneakadémia BA klasszikus ének szakára. Énektanára Meláth Andrea.

2018-ban fellépett a budapesti Magyar Állami Operaház által szervezett Hindemith előadáson, amely a „German Late Night” című produkció operájaként valósult meg. Ugyanebben az évben a MÁV Szimfonikus Zenekarral lépett fel, részleteket mutatva be Joseph Haydn Évszakok című oratóriumából, Takács-Nagy Gábor vezényletével. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Claudio Di Segni és Laki Krisztina mesterkurzusain vett részt. A X. Simándy József Nemzetközi Énekversenyen döntős volt, és különdíjat nyert. Különdíjat kapott a II. Andor Éva Emlékversenyen a legjobb barokk áriáért (Ev’ry Valley, Händel Messiás című művéből).

2019-ben ismét szerepet kapott a budapesti Magyar Állami Operaházban, ahol a Tóth Péter által írt Tóték című kortárs magyar operában szerepelt. Ugyanebben az évben a Budafoki Dohnányi Zenekarral, Hollerung Gábor vezényletével Tmolus szerepét énekelte Johan Sebastian Bach BWV 201-es (Der Streit zwischen Phoebus und Pan) kantátájában. Almási-Tóth Andrással dolgozott Leonard Bernstein Trouble in Tahiti című operájában, ahol a kórus egyik tagja volt.

Ugyanebben az évben Claudio Di Segni meghívta, hogy vegyen részt mesterkurzusán San Geminiben. 2019 őszén a Zeneakadémia Nagytermében énekelt a Zuglói Filharmonikusokkal, ahol Händel Egyiptom Izraelben című oratóriumának tenorszólóját énekelte. A karmester Makovecz Pál volt. A következő fellépésre ismét a Zuglói Filharmonikusokkal került sor: Mozart Requiemjét adták elő Záborszky Kálmán vezényletével. Decemberben Kovalik Balázs rendezővel dolgozott egy prózai darabban (Lót Szodomában) az Örkény Színházban.

2020-ban fejezte be BA klasszikus ének szakos tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Ugyanitt folytatja tanulmányait MA oratórium- és dalének szakon. Októberben nagy vágya teljesült, amikor Erdélyben Taminót énekelte a Kolozsvári Magyar Opera színpadán. A 2021/22-es évadra a budapesti Magyar Állami Operaház beválasztotta a fiatal tehetségek programjába, ahol több szerepet is kapott, például a Poppea megkoronázása, a Porgy és Bess, a Dead Man Walking illetve Gyöngyösi Levente: A Mester és Margarita című operájában. 2021 decemberében Bach h-moll miséjének tenorszólóját adja elő a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarával, Kamp Salamon vezényletével.

Repertoár

Elődöntő

Liszt: Enfant, si j’étais roi

Händel: Alloffesa, il disprezzo giunge l’ingrata?... È un folle, è un vile affetto – Oronte’s recitative and aria from Alcina                     

Mozart: Dalla sua pace – Don Ottavio’s aria from the Don Giovanni      

Középdöntő

Donizetti: Una furtiva lagrima – Nemorino’s romance from L’elisir d’amore

Gluck: Quel langage accablant… Uni dès la plus tendre enfance – Pylade’s recitative and aria from Iphigénie en Tauride

Döntő

Händel: Ciel e terra armi di sdegno – Bajazet’s aria from Tamerlano

Rossini: Ecco, ridente in cielo – Count Almaviva’s cavatina from Il barbiere di Siviglia

Tchaikovsky: Kuda, kuda, kuda vi udalilis – Lensky’s aria from Eugene Onegin