2020. október 15. 19.30-22.00
Nagyterem
Kamarazene Nagyteremre
Várjon Dénes, Perényi Miklós és Keller András A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Csak onlineMűsorváltozásSzereplőváltozásElhalasztva
Beethoven: 5. (D-dúr) zongoratrió, op. 70/1 („Szellem”)
Haydn: 39. (G-dúr) zongoratrió, Hob. XV:25
szünet
Dvořák: 3. (f-moll) zongoratrió, op. 65
Haydn: 39. (G-dúr) zongoratrió, Hob. XV:25
szünet
Dvořák: 3. (f-moll) zongoratrió, op. 65
Keller András (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Várjon Dénes (zongora)
A magyar kamarazene három emblematikus muzsikusa, Várjon Dénes, Perényi Miklós és Keller András zongoratriók előadására szövetkezik. A műfaj minden túlzás nélkül a kamarazenei kifejezésmód egyik hangzásesztétikai csúcsteljesítményének mondható, így nem csoda, hogy Haydn, Beethoven és Dvořák életművében is jelentős helyet foglalnak el e darabok. A G-dúr zongoratrió minden bizonnyal Haydn egyik legismertebb kamaradarabja, a magyar közönséghez pedig különösen közel áll, mivel a harmadik tételben magyar toborzódallamokat használt fel a szerző. Beethoven trióiban a hegedű, a cselló és a zongora szólamai úgy olvadnak össze egyetlen, kifejező egységgé, hogy mindeközben mozgalmas jutalomjátékot is jelentenek mindhárom hangszeres művész számára. Ezt a modern közelítést, amely – különbözve például Haydn műveitől – immár szólista-kvalitást követel meg az előadóktól, egyenesen Beethovennek köszönheti a világ. A D-dúr („Szellem”) trió melléknevét a második tétel kísérteties hangzásáról kapta. A szélső tételek más világot képviselnek: sziporkázó szellemesség árad ritmikai játékosságukból, szokatlan hangnemváltásaikból. Dvořák a drámai és impulzív f-moll zongoratrió komponálásakor nagyrészt félretette a tőle megszokott szláv nemzeti hangvételt, és új utakat keresett, elsősorban kortársa és barátja, Brahms stílusa felé fordulva.
A hangversenyre a május 23-ra váltott jegyek és bérletek érvényesek.
Rendező:
Zeneakadémia Koncertközpont
Jegyár:
5 300, 6 500, 7 700, 8 900 Ft