Engedtessék meg nekem, hogy a magyar nyelvben való sajnálatos tudatlanságom ellenére születésemtől a sírig szívemben és érzéseimben magyar maradjak, és ennek megfelelően odaadóan elő kívánjam mozdítani a magyar zenekultúra ügyét.

Liszt Augusz Antalnak

Khershberg, Zlata

2016. augusztus 27.

Voice: Mezzo-soprano / Alto

Country of birth: Russia

Date of birth: 10 June 1990

 

Zlata received her music degree with honours at the Balakirev Music College, then went on to study opera singing at the Buchmann-Mehta School of Music (Israel) under the guidance of Prof. Sharon Rostorf-Zamir. Between 2011 and 2015, she took a part in the IVAI Opera Workshop ( USA-Israel) as well as in masterclasses of Elena Obraztsova, Marjana Lipovšek, Alfred Burgstaller, Bernhard Forck, Sergey Leiferkus, Graham Johnson, John Norris and Joan Dornemann. Her repertoir includes parts like Prince Orlofsky in Die Fledermaus, the Sorceress in Dido and Aenes, Olga in Onegin, or Marcellina in Le Nozze di Figaro.

Competition Repertoire

Preliminary

Liszt: Es war ein König in Thule (J. W. Goethe)

Shchedrin: Song and Ditties of Varvara from Not Love Alone

Bellini: Sgombra e la sacra selva… Deh! Proteggini, o Dio! – Adalgisa’s Aria from Norma

Semi-final

Cilea: Acerba voluttà – Princesse de Bouillon’s Aria from Adriana Lecouvreur

Mussorgsky: Silï potaynïye, silï velikiye (Powers mysterious, powers invincible) – Marfa's Divination from Khovanshchina

Final

Massenet: Je vous écris de ma petite chambre – Charlotte’s Letter Aria from Werther

Donizetti: O mio Fernando – Léonore de Guzman’s Aria from La favorite

Saint-Saëns: Mon cœur s'ouvre à ta voix – Dalila’s Aria from Samson et Dalila